Hvem er vi?

Kongevejsskolen er normeret til 25 elever. Som udgangspunkt er eleverne delt op i tre grupper, to udskolingsgrupper for 8. og 9. kl. med skarpt fokus på afgangsprøverne og en gruppe for de yngste.

De unges skolegang varetages af en Daglig leder, fem lærere og fire pædagoger. Ydermere har skolen tilknyttet en sundhedsplejerske, en ppr-psykolog, en intern psykolog som er tilknyttet familie-afdelingen, samt en UU-vejleder. Et tæt samarbejde med SSP, Allerød ungdomsskole, samt klubberne skaber bro til det lokale fritidsliv.

Organisatorisk er Kongevejsskolen en del af Kratbjergskolen. Kratbjergskolen består af:  afd. Ravnsholt, afd. Engholm og afd. Kongevej. Afdelingerne har hver deres Daglige leder som refererer til Kratbjergskolens distriktsskoleleder, Morten Winther Bothe.